4 apr. 2007

Snabb festmat

När man vill ha en lite festlig måltid och vill att det ska gå fort - laga Parmalindad kycklingfilé med pasta och smörfrästa grönsaker, vetja!

Till 4 portioner behövs:
4 kycklingfiléer
salt och svartpeppar
4 skivor parmaskinka
smör
2 dl Crème Fraiche Gourmet Bearnaise
1/2 dl vatten

Krydda kycklingfiléerna med salt och peppar. Linda en skinkskiva runt varje filé. Bryn dem runt om i smör i en stekpanna. Rör ner crème fraiche och vatten i en gryta. Lägg ner filéerna. Sjud på svag värme under lock i ca 10 minuter. Koka under tiden pasta. Servera med nykokta pastan och smörfrästa grönsaker.

Mums!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Lät supermumsigt, måste jag testa =)

Anonym sa...

Parmaskinka och kycklingfilé är verkligen gott ihop. Jag brukar ibland fylla med lite getost. :)

Anonym sa...

Det lät smarrit, det måste jag testa någon gång:)
Glad- Påsk! på Er.
Kram

Anonym sa...

Men lägg av vad gott det där lät och såg ut!
Måste genast skrivas ut! :)
kram kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Å va roligt med recept!! DEt har jag varit lite dålig på att lägga ut, jag älskar ju mat och detta såg jättegott ut!! Tack för rrecpetet, jag lagar mest kyckling så detta ska definitivt prövas!! Mari.

Anonym sa...

Snabb festmat det är något för mig och jag älskar ju både kyckling och pasta så detta receptet lånar jag av dig !

Tusen tack !

Kram Kram

Lotten sa...

Lät jättegott! Det skall jag minsann göra någon dag framöver - efter all påskmat!

Ha en trevlig påsk!

Anonym sa...

Fattiga studenten äter mycket kyckling, så det fick jag inte laga till påsk.. Det blev lamm i stället.