24 mars 2007

Enkel vårpiff i köket

I takt med att solens strålar letar sig fram och skiner in hemma kommer lusten att piffa *ler och täker "inte behöver solen skina för att jag ska få lust att piffa, inte"*. Köpte den fina kökshandduken på Åhlens för någon vecka sedan, men tänkte vänta in vårsolen lite - och n u, nu är det dax. Den fick sällskap av nya grytlappar, även dom från Åhlens.

Grönt är en av mina favoritfärger hemma och limegrönt är lite extra hett i mitt sinne just nu. Hittade de fina limegröna ljuset som passar så bra på nya glasfatet på fot. Vips så blev det vårfint på köksbordet också.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, va fint det blev!..vilken söt liten hylla som grytlapparna hänger på!..Den gröna väggen påminner lite om min sovrumstapet..
På tal om det borde jag kanske gå och lägga mig nu. Gonatt!

Karin sa...

Ja men visst blir man sugen på att piffa till det lite extra när solen skiner in. :) Limegrönt är härligt, gör sig ju bra till vitt också, och känns vårligt! Söt liten pippi också. :)

Lotta sa...

Jättefint har du gjort! Härligt med limegrönt nu till våren. Härligt fönster också!

Ha en härlig söndag! (det blev många härligt!!)

Kram från Lotta

Anonym sa...

limegrönt är en himla fin vårfärg, man blir så pigg och glad av att bara se den , jag ska också försöka piffa upp i köket lite till påsk

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilket underbart köksfönster du har!!!! Skit snyggt!!!Och limegrönt gillar jag så mycket också!! En härlig färg och den färg jag använder mest till påsk, den är bara så mycket VÅR för mej!! Jättefina fynd från Åhléns, där kan man numera hitta nycket snyggt tycker jag!! Mari.

Anonym sa...

Åh vad fint du har det! Inspirerande!! :)

Anonym sa...

Viken härlig färg på väggen! Var också in på Åhlens härom dagen - de hade verkligen mycket fint nu.