26 mars 2007

Inspirationstripp

Besökte Gruvgatan 13 häromdagen! Åååå va mycket fint dom hade fått in. Det var några veckor sen jag var där och nu var det rejält påfyllt i lokalerna på no 13. Har du fortfarande inte besökt butiken och bor hyfsat i närheten av Falun - ÅK DIT!

Skulle gärna haft massor med mej därifrån - men hemma hos mej är det tyvärr fullt :-(. Nå'n liten småsak blir det iallafall bli emellanåt. Varje gång har jag dock med mej tonvis med inspiration och ögonfröjd. Den här gången fick ägget och riskransen ovan följa med hem och pryder väl sin plats i vårt vardagsrum så här när vi närmar oss påsken :-)

19 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Mmm, de har väldigt mycket fint! Ser det ofta! Och just det zinkfatet och ägget är ju bara såååå fint!! Härligt påskpynt!! Mari.

Mia sa...

Egget med kransen var kjempefint! Litt av en ide til etterfølgelse (egg har jeg jo fra før.. så må jeg bare få til kransen...) Koselige bilder fra kjøkkenet ditt i et tidligere innlegg også.

Färjtorp sa...

Oj så söt liten krans och ägget med! Tänk om man hade närmare dit då skulle jag besöka den butiken bums!

/Johanna

Anonym sa...

Nej så söt det lilla ägget i riset var!! :)
Perfket påsk dekoration! :)
kram

Anonym sa...

Ååååååh, jag vill oxå åka dit!...
Gulligt ägg m ris!...det där zinkfatet är i samma serie som en blomkruka i zink som jag har i köket, jättefint :)
Känner igen att man har fullt m saker men det är svårt att hålla sig från att handla ändå.

Stina sa...

Ja, där är det fint. Min specialaffär. Kram Stina

Anonym sa...

Nu är jag återigen här på din sida och får massor med inspiration här får jag erkänna !

Våren har äntligen hittat sig hit upp till mina trakter och det är verkligen härligt när solstrålarna söker sig in genom alla fönster. Fast jag ser ju då det tragiska - att jag skulle nog behöva ge mig på att putsa alla fönster innan andra börjar klaga... hi hi !

Påskpynt, ja det finns ju så otrolig mycket fint idag i butikerna och jag önskar jag hade en säck full med pengar och bara kunde riktigt slösa...

Passa på att njuta av solen nu !

Kram Kram

Anonym sa...

Vilket sött ägg! Jättefint.

Anonym sa...

Jag som inte är så förtjust i påskpynt gillar skarp ditt ägg med ris. Det finaste jag sett hittills!

Anonym sa...

Så sött litet ägg! Härligt med lite påsksaker!!

♥ Pia... sa...

hej...ja jag gillar oxå ägget med kransen skarpt..skulle köpa en sån direkt om bara affären vore nära mej...PIA

Milly sa...

Men va fint påskpynt! Var på jakt efter nåt påskpynt igår, men hittade inget som föll mig i smaken. Ett sånt ägg skulle jag då gärna ha!

Blommiga Karin sa...

Så sött!Låter som en trevlig butik.Jag har nog hört flera som har pratat om denna,men det är lite långt borta för mig.Tur att det finns flera fina affärer=)
Karin

Warglycke sa...

Visst är Emperor Nicholas fin! Du har helt rätt.

Den är inte helt lätt att hitta och hittar man den är den ofta svindyr. Därför är jag ytterst rädd om min. Jag vill bara ha vita, vitrosa och en speciell rosa färg på mina pelargoner. Kinkig är jag...

Om du vill kan du få stå på min kölista på Emperor Nicholas. Men då blir du nummer tre... och det kanske kan dröja ända till nästa år innan det blir någon stickling.

W&W form sa...

dom där äggen är allt för söta, måste leta efter dom här!

Anonym sa...

Vad fint med ägget och riset! Påskpynt helt i min smak. :)

Anonym sa...

Jättefint påskpynt..gillar!!
Ha en trevlig helg!
Tina:)

Anonym sa...

Igår köpte jag tidningen "Lantliv" och då tänkte jag på Dig. Det fanns så mycket fint där och jag kände återigen för att ändra allt här hemma! ;-) Arkivskåpet blev jättefint i vitt, men det är även fint som det är. Fast ännu finare i vitt. :-) Ha en fin helg!

Anonym sa...

Farligt frestande..