7 mars 2007

Utmanad


Jag har blivit utmanad av lovinghulu och designe. Klart jag antar utmaningen (även om det var svårt när jag väl började fundera - är väl för vanlig kan jag tro... *himlar med ögonen*)

Utmaning - 6 underliga saker om mig själv!

REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

OK - here they come:

1. Jag tycker inte om godis.
2. Jag kan handmjölka kor.
3. Jag gillar inte dansbandsmusik, men kan sjunga med i texterna på massor av dansbandslåtar.

4. När jag tittar på film hemma på TV, händer det väldigt ofta att jag slutar titta 10 minuter innan slutet.
5. När jag plockar svamp och kommer till ett ställe med jättemånga, blir jag så "till mej" att pulsen höjs och det susar i öronen.

6. Jag är en fena på Master Mind.

Utmaningen går vidare till:
Guldkant på livet
Livet i Edmonton
Hemma på landet
Bland fynd och fantasier
Emmas inne och ute
Pysselpinglan

Ha de!

6 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Tack för snälla ord om mitt rum och får erbjudande om utmaningen! Tja, jag gillar heller inte dansbandsmusik men dessvärre godis! Lyckliga du som inte gör det, det är samma beronde som bloggen!! Mari.

Stina sa...

MasterMind och 10 min. innan slutet, det är jag det.

Du ärtan är den åttonde som utmanar mig. Oj!

Jag skriver i alla fall det jag har skrivit innan. Puss...

Så här skrev jag...


Jaha du...kan ju börja med att säga att min man sa- "-Behöver du hjälp så"... Hfrmf...

1. Kan vakna mitt i natten och tänka att jag måste upp och göra nåt. Känner jag att jag är för trött för det går jag upp och skriver en lapp, tar ett glas mjölk en chokladbit och går och lägger mig igen.

2. När jag tvättar de blandade ljusa färgerna i maskin, står jag sen och hänger upp den efter färg. Det är FINT.

3. Skämtar även när jag är dödssjuk, så det lär väl bli min sista grej, ett skämt.

4. På min gravsten ska det stå (det ska vara en liten en)..."Här ligger mamma och skräpar".

5. Är inte rädd för nåt, fast jag hatar tandvärk.

6. Alltid ärlig, även då jag sitter risigt till. Får man en smäll, kan man ju ändå lugnt leva vidare.

7. Skämtar så mycket och tokar mig så mina barn påstår att...de aldrig kommer att få en normal mamma.


För knäpp är jag...Men det är kul...
Kram Stina

Anonym sa...

Hej! Kul att du antog utmaningen! Men..va?..gillar du inte godis..vilken tur du har eller inte..är ju njutbart m godis! Tänkte på det där med att det susar i öronen och att pulsen höjs...det kan jag känna när jag kommer in i en helt underbar inredningsaffär lr nåt...lr om jag ve och fasa blir förbannad och jag ska försöka hålla mig lugn...hihi.

Anonym sa...

Mari: Jo, det där med godis är inte riktigt min grej och då tänkte jag främst på plockgodis och sånt. Lite choklad slinker nog ner lite då och då.... ;-) och håller med dig - det här bloggandet är mer beroendeframkallande än något jag testat de senaste åren... :-)

Stina: 10 minuter innan slutet var det min man som sa - "Skriv det - du måste vara den enda i välden som håller på så..." Men då är vi två iallafall!

Det är skönt med glada människor!!

Signe: Jaaaa, det är sannerligen tur det där med godiset i annat fall skulle jag nog få träna mycket, mycket mer än jag gör... :-) och det där med inredningsbutiker - jag är helt enkelt tok-beroende. Det är inte ovanligt att jag tar en tur på några mil till någon favvo-affär i grannskapen, fram-å-tillbaka, för att kolla om det kommit nå't nytt jag måste kolla in... :-)

Anonym sa...

Det där med att sluta titta när det är 10 minuter kvar av filmen har väl att göra med att du somnar i soffan och får titta färdigt dagen efter! Och fena på Mastermind(?) du får stryk av mig alla dagar i veckan!!! :-) POK

Anonym sa...

Kära broder Tuck!
Näää, somnar inte längre i soffan faaaktiskt! och stryk i master mind - nänä. Ditt minne är kort! Vem vann senast och gången före det och gången före det.... och så vidare. Whenever you are ready..! ;-)

(vadå...? jag tävlingsmänniska...? nääää, kan jag väl aaaaldrig tro!)