21 mars 2007

Vitt eller inte?

Jag satt och funderade på en sak häromdagen. "Ska jag ta och måla det gamla arkivskåpet? Undrar hur det skulle se ut? Vitt skulle ju kunna bli snyggt...!"

...och så kom jag på... Det fanns ju inte bara ett skåp i källaren när vi hade storstädningen på jobbet i höstas - det fanns två. Och det är inte bara jag som fick vibbar när jag såg gamla arkivskåp i källaren - vi var två! och jag vet att min jobbarkompis har målat sitt! Det är alltså inte hon med "Dalahemmet" som vi gjorde nerslag hos häromveckan, som tog hem det andra skåpet, utan en av mina andra inredningsglada jobbarkompisar :-).

Så nästa dag på jobbet intervjuade jag Jobbarkompis II. Jodå, hon är jättenöjd med sitt vita skåp! "-Ska du inte ta och fota det så vi får se?" "-Jodå, kan jag väl!" och vad passar väl inte bättre än att presentera...
"Vitt eller inte?"


Hon valde att behålla de speciella handtagen, men har sprutmålat dem med silverfärg. Snyggt, tycker jag!

Vad jag däremot inte vet fortfarande är om jag ska måla eller inte.....

21 kommentarer:

Färjtorp sa...

Jag hade nog målat skåpet vitt om det var mitt! Samtidigt var det fint i originalfärgen med. Fast skulle passat in bättre i vit färg hos mig. Nu var det ju inte mitt skåp haha men det var fint i vitt som sagt!

/Johanna

Anonym sa...

Oj, vilken svår fråga. Jag älskar vitt men är samtidigt väldigt förtjust i rent trä så jag undrar om inte mitt skåp skulle förbli omålat om jag ägde ett..
//V

Lotten sa...

Det var fint i båda stilarna.... men jag hade nog behållt det omålat om det var mitt...

Anonym sa...

Oj knivigt beslut. Det är lika fint i både vitt och som det är idag. Sen beror det ju lite på vad du tror skulle passa allra bäst till resten av inredningen... Hos mig skulle det nog få ligga och gro ett litet tag, och se om jag kom fram till något beslut =)

Anonym sa...

Jag tycker det är snyggt som det är.
Kram Lily

n o r d i n g å r d e n sa...

Hmmm, vitt är ju himla snyggt förstås men... vissa saker ska man nog inte måla men detta skåp tror jag gör sig bättre vitt hemma hos dig också! Hade det varit ett par hundra år gammalt hade jag varit mer tveksam.. Jag känner så där inför mycket, men det är ju så himla trögt att komma igång med att måla allt, för SÅ j-la kul är det ju inte. Bara när det är färdigt!
Grattis till fint skåp, unikt, och pryder nog sin plats. Mari.

Anna sa...

Jag skulle direkt svara dig vitt - eftersom jag gillar vita möbler. Din jobbarkompis skåp är jättefint. Men sen slog det mig att det skulle bli snyggt svart också. Se här: http://husetfullt.blogspot.com/ hon har målat ett skåp svart och det blev riktigt snyggt.

Blir intressant att se skåpet målat sen - eller om du bestämmer dig för att ha det omålat.

:)

Karin sa...

Åhh så svårt! Båda ser så fina ut. Vad passar bäst där du placerat det? Med mycket färger kanske ett vitt skulle "lugna" ner men om allt annat är vitt kan det ju vara trevligt med något träfärgat...

Toini sa...

Måla, Måla, Måla. Det var snyggt i vitt!

=^_^=

Anonym sa...

Det blev riktigt snygg i vitt... så jag skulle nog måla det om det var mitt underbara skåp :)

Anonym sa...

Det är fint i båda stilarna. JAg ahr samma dillema med en bokhylla hemma. Samtidigt som man vill ha den vit är den fin i ek....

Anonym sa...

Älskar arkivskåp! Jag tycker att du ska måla det och behålla beslagen!

Anonym sa...

Åhh gud vad fint skåp!!!
Måla, måla, måla!!! Vitt vitt vitt!!!!
Såååååå fint!!!!
kram

Anonym sa...

Hihi...va lustigt att ni hade likadana! Jag röstar på vitt och handtagen blev ju jättefina oxå!
Jag har ju en annan typ av skåp m liknande lådor m etiketthållare, skåpet var ekfärgat och jag målade mitt vitt.

Anonym sa...

Jag hade nog målat vitt! Tyckte även att det svarta skåpet som någon föreslog var fint!

Bestefars Verksted. sa...

Mal,mal,mal - er mitt råd ! Men det er jo du som bestemmer....Kos deg,ha en fin helg !!!

Warglycke sa...

Måla vitt och behåll handtagen, det är mitt råd.

Hem och Lycka sa...

Definitivt måla vitt säger ja, och följ exemplen med beslagen - sååå himla snyggt!!! Hade gärna själv velat ha ett ;-)

Anonym sa...

Vilket underbart skåp! Gillar! Skulle nog måla det vitt jag med, men visst är det snyggt oxå som det är! Trevlig helg!

www.kolokrita.blogspot.com

Anonym sa...

Svårt.Det är så snyggt i både vitt och trä.Som nån sa; låt det gro. Jag har börjat komma in i vitperiod så just nu hade jag kanske målat det vitt.Lät det veligt? Ja,det stämmer nog ;-)

an angel at my table sa...

Åh vilka fina skåp ni kom över. Det ser ursnyggt ut vitmålat.