13 mars 2007

Vi arbetar...

Det känns som att det kommer att bli lite mindre innesittande och bloggandet nu när våren äntligen är på G. Vi har skojsiga projekt på gång minsann. Ett är: Gamla förrådet ska bli gästrum. Starkt inspirerad av arbetskompisens golv tänkte jag försöka måla golvet på nå't vis. Jag är inne på att måla diagonala rutor. Men... det är en bit kvar dit. Först skall all panel upp! We will keep on working!

Dessutom är vi inne i ett "stim" när det gäller auktioner just nu. Vi lyckades ropa in fyra stolar som är väldigt lika mina favvisar Leksandsstolarna. Dom vi köpte är gräddvita med sitsar klädda i något läskigt tyg från 80-talet *yack*! Till stolarna vill vi ha en soffa i samma stil, och yesss, vi hittade en på auktion som nu är i vår ägo! Så där har vi lite mer jobb. Allt detta skall väl fixas till med färg och tyg och ställas på plats. På auktionen fick även ett linnetyg ny ägare :-) som tänker sy kuddöverdrag av tyget.

19 kommentarer:

Toini sa...

Åh, vad kul det skulle vara att se ert gästrum. Det kommer säkert att bli AWESOME.

Anonym sa...

Oo, vilken vacker kökssoffa, den kan jag ta!

Anonym sa...

Låter som om det kommer bli jättefint.Spännande!!
Tina:)

Anonym sa...

Vilken fin blogg du har, det är alltid lika roligt att kolla vad nytt som kommer upp, så jag hoppas att du inte bloggar mindre trots många saker att göra i sommar...

Anonym sa...

Vad kul & spännande det ska bli att få följa erat arbete med gäststugan :)

Anna sa...

Vilket kul projekt, vrålsnygg soffa och tyger. Ser fram emot att få se resultatet på bloggen sen. :)

Färjtorp sa...

Så fint tyg du har hittat! Kul att se vad som händer i gästrummet i fortsättningen.

/Johanna

Anonym sa...

Åh, vilken tur ni hade som fick tag i allt! Rummet blir säkert jättefint! Kul!

Färjtorp sa...

Godmorgon, mitt kök är från Ballingslöv. Och som sagt, det bästa är att kunna drömma sig bort genom fönstret när man nu ändå ska stå där och diska hihi =)
Ha en bra torsdag!

/Johanna

Stina sa...

Det kommer att bli ett roligt arbete ni har framför er.

Tack, för att du tyckte om bilden högst upp på bloggen

Ja, förstsatte jag ihop bilder från mitt hem. Sen har min son hjälpt mig med inläggandet av bilden.

Jag måste säga att jag fattar inte hur man gör. Han skrev en massa koder för hand och in med bildkoden i mitten.

Jag har lärt mig mycket med datorn. Men just den grejen fattar jag inte än. Hm!

Kram Stina

Blommiga Karin sa...

Vad kul att ni fyndat så fina möbler och linne tyg.Ska bli kul att se sedan när ni fixat klart.
Verkligen fina bilder från Lekåsen som jag hade missat i tidigare inlägg...(Har varit lite upptagen.)
Ha det så bra med all renovering!

hulukvarn sa...

Härligt med lite arbete:) jag håller med, det blir lite mindre tid framför datorn och mer tid i rabatterna...

Lella sa...

Hej! Vilken fin blogg, hittade hit via Hemma på landet. Tittar snart in igen. Fast jag håller med, när vädret är så fint vill man börja rota med allt möjligt, både ute och inne och då blir det mindre tid till bloggeriet!
Tjing

Karin sa...

Vilka härliga loppisfynd! Ja just nu är man väldigt sugen på att sätta igång där ute och då blir det säkert mindre tid framför datorn.

Läste din undran om hur man fixar till sin banner. Kolla i arkivet på love of the country. Det var inte så svårt när man vet hur man ska göra. :)

Anonym sa...

Härligt med nya projekt och vilken fin soffa!
Fin blogg! Hit kommer jag att återvända!

Anonym sa...

T&T: Ja, vi får väl hoppas det. Tänkte att "Där kan ni få bo när ni kommer och hälsar på :-)"

lisa och anna: Ja, visst är den fin. Täntkte: -"Den får kosta, jag ska ha den!" (den blev inte så hiskeligt dyr, dock)

tina: Japp, kul med projekt.

lindha: Tack snälla! Nädå, lite bloggande kommer det nog att bli. *Har ju blivit beroende*

ljuvligt hemma: Ja, jag ska försöka rapportera med jämna mellanrum.

mysiga lantliga ting: ja visst är tyget fint. Det översta var det vi ropade in. Det är nog en gammal duk. Fin, fin!

signe: Ja, just nu är det lite som att surfa på en våg :-)

blomman för dagen: Tackar. Lekåsen ja - det är ännu vackrare i verkligheten. Det kommer fler bilder framöver.

hulukvarn: Ja, jag längtar efter att få var ute och "hålla på".

lella och lina: Tackar ödmjukast och hjärtligt välkommna!

karin a: Ja, jag klappar lite på soffan innan jag lägger mej. Den har inte flyttat in i köket ännu utan står på övervåningen och väntar.... :-) och hjärtligt tack för tipset! ska genast kolla.

Anonym sa...

Har ett tips på målningen av golvet, fick det genom roomservice (bloggen) tror jag.
www.hennydonovanmotif.co.uk
lace border

En schablon som ser ut som spets mönster man målar på golv.
blandblommoroblad

Lime sa...

Anna: TACK för tipset! :-)

MadamK sa...

Hva heter skrifttypen du har brukt på bildene her?