18 mars 2007

Vintern rasat ut ....

Jag veeet .... det är i tidigaste laget för våren. Det kommer säkert fler än ett bakslag.... Det första kom idag, för övrigt.

Men igår, då fikade vi ute på altanen i en "snickar-o-målar-paus". Solen sken och vi satt bredvid de första små vårlökarna som visade snoken och det går ju inte att låta bli... att få vårkänslor, alltså!

Jag lyckades iallafall hålla mej från att börja fixa med årets vårarrangemang för utomhusbruk - det känns lite tidigt för det här hos oss ännu. Om man inte vill bära skapelserna ut och in på nätterna då förstås:-)


Men några lökar för inomhusbruk har det minsann blivit. Pärlhyacinter som får bo i glasklockan så länge.


Hur många bakslag det än må komma den närmaste tiden så är vi på mot rätt håll - V Å R !!

14 kommentarer:

Anonym sa...

Så mysigt att se hur dom små lökarna börjar sticka upp. Det ger verkligen vårkänslor, även om det kom 1 dm snö idag =)

Anonym sa...

Här uppe i norr var det härlig vårvärme hela förra veckan, men så när jag tittade ut i morse var all snö tillbaka... riktigt trist, så ett stort tack för dina härliga vårbilder :)

Karin sa...

Härligt med vårtecken från fler delar av landet! Vi fick första bakslaget idag men det känns härligt med allt som är på gång ändå. Ditt arrangemang med lökarna är kanonfint. :)

Anonym sa...

Så underbara bilder.. Pärlhyacinten där bakom glas är ju helt sagolikt fin!!
Klart att våren är på G, någon mera snö vill vi inte ha nu!! :)
kram

Anonym sa...

Verkligen härliga vårkänslor där hemma hos dig !

Vi fick bakslaget i natt med 1 dm snö och det var ju inget vi hade önskat precis... så trist !

Härliga bilder från de olika trädgårdarna du visade i ett tidigare inlägg. Mycket inspiration får man där bara av att se bilderna.

Längtar till våren när man kan börja pyssla i trädgården.

Kram Kram

Lavendel & Romantik sa...

Va fint det va, jag vill oxå att våren ska vara här men man får nog ge sig till tåls lite. Ha det så bra Kram/Majsan

Anonym sa...

Det är så härligt med pärlhyacinter och jag gillar verkligen glasklockor, har beställt en som jag väntar på..
Jag tror att det bara är jag som hade velat ha längre vinter...och det vill jag fortfarande men vill inte ha blötsnö.

Mia sa...

Ja, det har vært riktig så vårlig hos oss også - snøen er borte og det er liv å se i blomsterbedene (ikke selve blomster enda, men liv...) Og vi har tatt ut hagemøblene på terrassen også. Så nå vil jeg ikke ha noe mer snø, nei...

Anonym sa...

Åh, vilken mysig blogg med många vackra bilder!

Jag är glad att jag hittade hit :)

Toini sa...

Vad fin glasklockan var med pärlhyacinten var.

Här är det "bara" -11 så våren känns lång borta men dom säger att vi ska få +13 på lördag

=^_^= Kram

Anonym sa...

Pärlhyacinter är ju för ljuvligt underbara! Jag blir nästan tårögd för dom är så vackra! (lättrörd, jag vet). Angående mina bänglar så finns möstret i boken Tildas Hus av Tove Finnanger. Jag har skrivit om den på min blogg tidigare. Den är jättebra!

Anonym sa...

Så fina bilder...härligt med vårtecken! Vilken underbar glasklocka med pärlhyacinter!!
Ha det gott!
Tina:)

Stina sa...

Så fint.
Ja, det ska bli lite kul imorgon.
Tack, vännen! Kram Stina

Lavendel & Romantik sa...

Jag är nog lite galen,men det bjuder jag på......Ha en skön dag i solen Kram/Majsan