10 mars 2007

Mina höns

Jodå, jag har egna höns. Även en tupp och förstås massor med ägg. Men inte levande, utan i konstgjord form. Jag tror att det är den runda formen... som gör att jag gillar äggen och Maränghönsen så mycket. Tuppen är inte så rund, men den gillar jag ändå.


Två av hönsen sitter på köksklockan, den tredje på en egen hylla under klockan. Tuppen är tryckt på ett linnetyg, äggen kommer från olika håll och ligger både för sig själva och sitter hopsatta i kransar. Det prickiga ägget kommer från Paradisverkstaden på Öland.

3 kommentarer:

Stina sa...

Vad fint det var.
Hoppas du får en fortsatt bra helg. Kram Stina
Kul när du skriver.Puss

Lotta sa...

Älskar också höns, tuppar och kycklingar i alla de former. Har en äggkrans som hänger uppe året om på en dörr i köket!

Ha en fortsatt trevlig helg!
Kramar från Lotta

Karin sa...

Vilka fina höns och ägg du har! Vack keramik är alltid trevligt... :)